Eilisillan Koli-meditaatiosta muodostui hyvin miellyttävä. Kolin luonnonhenkien, haltijoiden, deevojen ja suurhaltijoiden tuki oli vahvistavaa ja tukevaa. Ykköschakrassa hyvän tuntuista vahvistavaa, avartavaa energiaa, ilman elementin värähtelyä.

Hiljalleen vahvistavat energiat kohosivat ylöspäin, ja liitimme vastaaviin chakroihin myös Kristuksen Minä olen -sanat, Johanneksen evankeliumin mukaan.

Ja nyt, vuosikymmenten ihmettelyn jälkeen, tajusin mitä tarkoittaa solaarikeskusta eli palleakeskusta vastaava lause: Minä olen portti.

Vaikka kaikki muut lauseet seitsemästä ovat tuntuneet - ainakin jossain määrin - selviltä, niin tämä kolmas on ollut hankala käsitteistää. Ja kirjoitinkin näistä lauseista jo 90-luvun alussa, muistaakseni Polku-lehden ensimmäiseen numeroon. Mutta varsinainen lähde on Anonyymin teos: Meditations on the Tarot, A Journey into Christian Hermeticism.

Siis, "minä olen - portti". Meditaatiossa katsomme luontoa. Kohoaa kokemus, että jokainen kohta luonnossa voi olla portti sen yhteyteen, laajempaan yhteyteen koko Kolin luonnon kanssa, koko luonnon kanssa..

Ja silloin tajuan, tuo portti ei olekaan luonnossa, se ei olekaan ympärillämme. Tuo portti onkin minussa, tuossa erityisessä minuuden tai minän sävyssä joka "minä olen". Eli:

"Minä" - olen tuo portti!

Tuo "minä" on vain lausuttava oikein. Ei materialistisesti, ei itsetyytyväisesti, ei voimakkaasti, vaan niin kuin olen jo aiemmin opettanutkin, henkäyksenomaisesti, tunnustelevasti, Kristuksen kantamana, enkelin kantamana..

Meissä on siis useampi 'minä', mutta oletetaan nyt vain kaksi. Ensimmäinen on vanha 'minä', joka on enkelten lahja meille, ja maailman kokemusten kovettama, ympäristön kohtaamisen tuotos.

Toinen on uusi minä. Se on myös graal-minä, joka kehittyy herkällä ja hellävaraisella tavalla sisäisestä uudistumisen kokemuksesta, jota Kristus kantaa meille. Kristus on se voima, se olento, joka ylläpitää meidän uudistavaa voimaamme, sitä voimaa, joka aina antaa meille mahdollisuuden kokea maailman uutena, aloittaa joka hetki uutena, kokea joka hetki uutena, ja saavuttaa joka hetken kautta yhteys kaikkiin toisiin olentoihin, sillä "minä" olen teidän kaikkien kanssa, "minä" on jokaisen ihmisen kanssa, jokaisessa ihmisessä ja olennossa läsnä oleva mahdollisuus ja samalla henkinen todellisuus.

Kun tämän kokee, samalla jokainen muukin Minä olen -lause saa uuden merkityksen. "Minä olen maailman valo" tai "Minä olen valkeus" tarkoittaa sisäisellä henkisellä kielellä hyvinkin toisenlaista kuin se kokemus minkä saa lausuessaan tuon lauseen tavallisella tavalla.

Se joka on tuo Valkeus, on se Kristuksen kantama minä minussa, joka on kuin kukka vasta avautumassa maailman valolle, ja samalla alkamassa kokea omaa uutta, tuoretta sisäistä valoaan, tuota uutta valoa, jonka uusi "minä" tuo maailmaan, ja joka on Maan toisen kehityspuoliskon johtosävel.

Tässä vielä nuo seitsemän Minä olen -lausetta, tällä kertaa alhaalta ylöspäin, kuten teimme tässä sympaattisessa Koli-meditaatiossa, ja hieman toisella tavalla painotettuna, jotta uusi kokemus on helpompi saada:

7. Minä - olen tosi viinipuu.
6. Minä - olen tie, elämä ja totuus.
5. Minä - olen portti.
4. Minä - olen elämän leipä.
3. Minä - olen hyvä paimen.
2. Minä - olen maailman valo.
1. Minä - olen ylösnousemus ja elämä.

Numeroinnin mukaan siis:

7. Juurikeskus häntäluun edessä aivan lantion alaosassa.
6. Sakraalikeskus navan alapuolella, navan ja juurikeskuksen puolivälissä.
5. Solaarikeskus pallean alueella, sydämen ja navan välillä.
4. Sydänkeskus
3. Kurkkukeskus
2. Otsakeskus
1. Kruunuchakra päälaella.

Hyviä meditointeja!

Ja hei, minulle saa kirjoittaa sähköposteja, mutta jos sinulla on tähän kirjoitukseen liittyviä kysymyksiä tai huomioita, niin kirjoita ne mielellään heti tämän viestin kommenttikohtaan, heti tuossa alla. Klikkaa vain sanaa KOMMENTOI, ja huomaa että sinun ei tarvitse - jos et halua - paljastaa henkilöllisyyttäsi julkisesti ja antaa tietoja kaikkiin kysymyskenttiin.

- Ja nyt lähdemmekin Kolille, lunta pitäisi olla siellä 70 cm. Palaamme pitkänäperjantaina, mutta saatan kyllä etsiytyi nettiyhteyden puoleen jo aikaisemminkin.